maandag 29 juli 2013

teiltje met sop

Voordat we op vakantie gingen 3 weken geleden heb ik alle afvoerputjes voorzien van een lepetje soda en doorgespoeld met kokend water, ook de wasmachine moest eraan geloven en kreeg een kookwas met soda. Dit allemaal omdat we wel eens mee hadden gemaakt dat we verstopping hadden na onze vakantie doordat alle vet en zeepresten harder zijn geworden en het niet gebruikt werd tijdens onze trip. Goed bezig dacht ik!
Maar de afwasmachine... oeps vergeten! Dit oude beestje.. -komt uit de keuken van mijn schoonzus omdat die van ons het loodje had gelegt en hun toch een spiksplinternieuwe keuken kregen- kreeg na de eerste wasbeurt kuren. Ten eerste deed hij er wel heel lang over en daarnaast was het lang niet schoon.
Ik begon al kribbig te worden omdat ik nu alles met de hand moest gaan afwassen. Onze handige harry -mijn man- heeft er even naar gekeken en gegoogled, uitelkaar gehaald en kwam tot de ontdekking dat er een verstopping zit in de watertoevoer. Ja leuk, maar nog steeds niet verholpen... het warme weer en tijdgebrek van manlief is het excuus.
We waren er al overuit dat we niet een nieuwe zomaar gingen kopen, daar zou eerst voor gespaart moeten worden.
Nu een week later moet ik zeggen dat ik het teiltje met sop ben gaan waarderen. Het is helemaal niet zo erg. Ik denk dat inruimen en uitruimen, nog schoonboenen wat niet schoon geworden is en drogen wat niet droog geworden is evenveel tijd neemt als eventje afwassen en afdrogen. Daarna alles in de kast en klaar is klara!
Dus mocht hij niet gerepareerd kunnen worden komt er gewoon geen nieuwe, ik zou wel graag willen dat mijn mannetje even een kastje maakt daar waar ons oude beestje nu staat. Ik kan namelijk wel wat opbergruimte erbij gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten